Пам'ятки учням

Як скласти розповідь за малюнком?

  1.  Уважно розглянули малюнок, прочитати надпис до малюнка .
  2. Поміркувати над темою малюнка.
  3. Скласти план розповіді.
  4. Вказати час, місце подій.
  5. Розказати про людей, що зображені на малюнку, описати їх зовнішність.
  6. Описати предмети, що зображені на  малюнку.
  7. Зробити висновок, висловити своє ставленя до зображеня .
               Як підготувати інтерв'ю?
  1. Продумати заздалегіть питаня .
  2.  Сформулювати питаня так, щоб віповіді на них розкривали найбільш цікаве в людині, донесли до читача (слухача) значення факту.
  3. Правдиво й точно записати сказане, дати, прізвища, цифрові дані.    
                   Як підготувати репортаж ?
     
     Репортаж- розповідь очевидця,свідка,учасники подій.

     Мета: відтворити повну картину подій, щоб читач (слухач) міг наочно уявити   
     собі, як подія відбулася,стати  іі уявним очвидцем.

  1. Добре знати матеріал про який має бути розповідь.
  2. Відібрати найсуттєвіше, найговніше в подіі, що висвітлюється.
  3. Прагнути до об'єктивності.
  4. Показати свою позицію до питань, що розкриваються в репортажі.
  5. Описувати виразно, живо. 

      Як аналізувати історичний документ?
             Визначити:


  1. Хто автор документа?Чиї інтереси він захищае?
  2. Коли написаний документ?Як могли вплинути на автора документа історичні події чи загальна ситуація в цей період?
  3. Документ первинний (запис очевидця, учасника події) чи  вторинний (коменнтар чи переказ про подію з уст дос лідника).
  4. Відокремити в документі факти й коментарі та проаналізувати їх окремо. 
  5. Про що розповідається у документі? Яка сторона поддії замовчується?
  6. Де відбувалася подія, про яку йдеться у документі?Зякою місцевістю вона пов'язана?

       Як скласти історичний портрет?                                                    

План

1.       Історичні умови,  в  яких формувалася особистість  історичної постаті.
2.       Походженя. Біографічні дані.
3.       Особисті якості історичного діяча та умови їх формування.
4.       Навколишнє суспільне середовище. Інтереси якої верстви суспільства виражав діяч.
5.       Цілі діяльності та можливісті їх досягнення.
6.       Засоби досягнення мети.
7.       Основні результати діяльності історичної особи, ставлення до неї сучасників.
8.       Значення діяльності особистості для регіону, країни, світу.
9.       Оцінка діяльності особистості в сучасній науці.
10.   Ваше ставлення до цієї історичної особи як людини та історичного діяча.
11.   Яку особу сьогодення ви могли б поставити в один ряд з нею?Чому?

Як скласти твір – роздум?

                План
1.       Вступ.
2.       Теза (основна думка твору).
3.       Факти і роздуми щодо тези.
4.       Висновок.
1) Сформулюйте тезу.
2) Доберіть доводи істинності чи помилковості тези (факти з життя, літератури,зі спогадів сучасників, свої спостереження).
3) Сформулюйте висновки. 

Як скласти розповідь?

Мета:розкрити важливу подію в історії, в житті історичного діяча,
              План
1.       Завязка-факт, з якого починається подія.
2.       Кульмінація- момент найбільшого напруження в розвитку події.
3.       Розвязка- заключна дія, результат події.
4.       Значення події для подальшого розвитку історії.
Як скласти конспект?
Конспект-стислий,систематичний,послідовний,звязний виклад змісту параграфа, розділу книжки,лекції,повідомлення,доповіді.
План-конпект: спочатку складаеться план тексту, а потім до кожного пункту добирається інформація.
Тематичний план-короткий виклад  даної теми , що розкривається за кількома джерелами.
Текстуальний конспект – сворідний монтаж цитат із текстів, що  опрацьовуються.
Вільний конспект – включає в себе як цитати, так і власні формулювання.
1.       Прочитати текст, зясувати зміст тексту в цілому.
2.       Розділити текст на окремі блоки (відносно самостійні частини).
3.       Проаналізувати кожну частину, виділити головне і другорядне
4.       Записати основні положення та ідеї тексту або почутої інформації.

Як оцінювати історичні факти?

1.       За яких історичних обставин відбувається конкретний історичний факт?
2.       Які події безпосередньо йому передують (передумови)?
3.       Який розвиток мав цей факт?
4.       Які групи людей були в ньому задіяні (рушійні сили)? Якими мотивами (причанами) це було викликано?
5.       Яку роль у ньому відігравали конкретні особи? Якими мотивами це було викликано?
6.       Який вплив мав цей факт на інші галузі людського життя?
7.       Як він вплинув на подальший розвиток (наслідки)?
8.       Чи був можливим інший перебіг події?
9.       Як би ви поводили себе в цій ситуації?
10.   Чи можливе повторення цього факту? За яких умов?

           Аналіз картини.

  1. Як називається картина?
  2. Хто є її автором? Що ви знаєте про його творчість?
  3. До якого жанру живопису належить?
  4. Опишіть картину:
  • Що на ній зображено ( на передньому плані, на задньому, ліворуч, праворуч, чому саме так, а не інакше)?
  • Які художні засоби  і кольори використав художник? Чому саме такі?
  • Чи є тут зображення людей? Як вони зображені?
  • Як ви вважаєте, яка гловна ідея цього твору? Що хотів показати автор?
  • Які думки та почуття викликає у вас  ця картина?
                                       Пам»ятки на уроках історії. 
Пам'ятка з використання карти як історичного джерела  
1. Займіть позицію біля карти так, щоб не заступати природне освітлення.
 2. Запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, вгорі буде північ, внизу —південь, зліва — захід, справа — схід.
3. Навчіться читати легенду карти — її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події, явища — кордони та столиці, райони повстань, напрямки головних ударів і місця битв тощо — зображуються на них схожими позначками.
4.Зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні «Карта — це державна шпаргалка».
Працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення.
6. На дрібномасштабних картах окремі позначки робіть шифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної вами роботи.
Пам'ятка вивчення повсякденності
1.Вплив навколишнього середовища на спосіб життя людини.
2.Що визначало долю людини, її інтереси й життя?
3.Роль церкви в житті суспільства.
4.Будні і свята села і міста.
5.Ставлення до війни.
6.Житло, домашнє начиння, їжа, одяг людини. 
7.Особливості етикету.
8.Ритм життя в певну епоху.
9.Як здійснювався зв'язок між людьми, містами й державами, як розширювались  уявлення про світ?
10.Визначте спільне й відмінне у традиціях, етикеті у той час і в наші дні.
План характеристики архітектурної пам'ятки
1  . .  Назва архітектурної пам'ятки.
2.  . Вигляд архітектурної пам'ятки.
3.  . Призначення пам'ятки.
4.   Час створення і місце будування.
5.     Держава, в якій створено архітектурну пам'ятку.
6.   Замовник або ініціатор створення.
7.        Автор (архітектор).
8.    Матеріал для будівництва.
9.   Основні компоненти споруди.
10. Споруда поодинока чи збудована в ансамблі? Споруди, які входять до ансамблю.
11. Види мистецтва, використані у споруді.
12. Значення цієї пам'ятки архітектури для історії та культури країни, в якій вона побудована..
 Як сформувати історичні поняття
1  .  Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі істотні ознаки явища.
2.            Виділіть істотні ознаки явища.
3. Визначте термін, що закріплює дане поняття.
4.            Випишіть значення терміна зі словника.
5. Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.
            6. Виробіть уміння оперувати новими поняттями застосовувати його для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.

 http://jdazoh-istoria.blogspot.ru/p/blog-page_28.html

Немає коментарів:

Дописати коментар