Посилання на урок-лекцію на тему "Суспільно-політичне життя к.80-п.90-х рр." https://youtu.be/gogtsDXPA6Y
Питання і завдання
Кожен учень, на вибір, дає відповідь на 3 питання. Під час письмової відповіді вказуєте № питання.
Шановні учні, нагадую вам, що завдання мають бути надіслані вчасно. Кожен пропущений день "-2 бали".
За першу таку спробу навчання додаю два дні, а за наступні - зніматимуться бали.
Дякую учням, які вчасно надіслали виконані роботи ❤️Всі надіслані і ненадіслані !!! роботи будуть відповідно оцінені.
Шановні учні, вашій увазі пропонується презентація до теми "Процес перебудови в СРСР і Україні". Тут ви зможете прослідкувати певну послідовність подій, переглянути візуальні інформаційні джерела, систематизувати знання. До теми запропоновані запитання, відповідь на які ви можете знайти в підручнику П. 23-25, презентації, інтернеті. Питання розраховані на виявлення розуміння навчальної теми, суджень, поглядів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв*язки, співставляти факти, порівнювати, робити висновки.
Сумлінна праця сприятиме результативній підготовці до ЗНО.
Бажаю успіхів!
Питання і завдання
*2. Поясніть, які фактори політичного і економічного життя вплинули на формування мети "перебудови" (див сл. 4) .
**3. Підтвердіть фактами вказані на слайді 5 передумови перебудови.
**4. Прокоментуйте зміст гасел візуального джерела (почтової марки) на слайді 10.
***5. Що з планів перебудови вдалося виконати? Для відповіді скористайтеся сл. 10 і додатковою інформацією, для роз*яснення.
*6. Що підштовхнуло М. С. Горбачова до проведення політики модернізації соціалістичного суспільства?
**7. Що означало проведення перебудови "з гори" і проведення перебудови "з низу"? Підтвердіть фактами.
*8. Поясніть, в чому полягала суть стратегії "прискорення"?
***9. Проти чого і чому була прийнята Постанова ЦК КПРС і Ради
Міністрів СССР «Про
заходи щодо посилення боротьби з нетрудовими доходами»? Скористайтеся змістом постанови і поясніть, що вважалося "нетрудовими доходами", а що "індивідуальною трудовою діяльністю". В чому суперечливість такої політики? Скористайтеся сл. 18, 24.
**10. Чому і з якою метою на підприємствах було запроваджено "держприймання"? Чи виправдалися сподівання? Думку обгрунтуйте.
**11. Підтвердіть конкретними фактами наявність або відсутність в кінці 80-хрр. ХХст. демократії, перебудови, гласності.
**12. Прокоментуйте сл.24.
***13. Скористайтеся сл. 25 і доведіть, що в к. 80-х рр. ХХст. відбулися політичні зміни. Порівняйте з попередніми періодами повоєнної історії. Скористайтеся знаннями про політичні режими...
***14. Опрацюйте слайди 27, 28, 29. Дайте відповідь на питання до сл.29.
*15. Підтвердіть фактами або спростуйте слушність твердження:
"Одним з основних здобутків гласності стала ліквідація «білих плям» в історії СРСР".
*16. Підтвердіть фактами або спростуйте слушність твердження:
" Перебудовчим процесам чинив опір партійно-радянський апарат на чолі з В. Щербицьким"
*17. Підтвердіть фактами або спростуйте слушність твердження:
" Однією з найважливіших причин «перебудови» була потреба зменшити тягар гонки озброєнь".
*18. Проілюструйте конкретними фактами тезу про подію чи явище доби «перебудови»:
" Серед «білих плям» в історії державної партії та радянського суспільства громадян України найсильніше вражала інформація про Голодомор 1932-1933 рр. »
*19. Проілюструйте конкретними фактами тезу про подію чи явище доби «перебудови» значущим кроком з реалізації політики «нового мислення» стало радянсько-американське співробітництво» .
*20 . Проілюструйте конкретними фактами тезу про подію чи явище доби «перебудови":
"Знаковою подією в Європі було руйнування Берлінської стіни - символу епохи «холодної війни».
*21. Що таке "білі плями"? Чому існувало таке явище в історії?
*22. Чим процес "Перебудови" в Україні відрізнявся від інших республік? Чому?
**23. 1863р, 1876р, 1905р, 1957р, 1989р. Поясніть, яким чином пов*язані ці роки з мовним питанням .
**24. Коли і з якою метою було утворено в Україні товариство "Меморіал"?
***25. Що було спільного і відмінного в організації і діяльності Української Гельсінської Групи (УГГ) і Української Гельсінської спілки (УГС)?
**26. Народний Рух України. Коли і з якою метою утворився? Хто очолив? Якими були особливості утворення?
***27. Поєднайте і поясніть події пов*язані з релігійним життям в Україні: 1569р., 1596р., 1946р., 1988р., 1989р. Чому в 1989р. позиція влади, стосовно УГКЦ змінилася?
***28. Поясніть, з якою метою була проведена акція "живий ланцюг"? Пов*яжіть цю подію з історією нашого міста.
**29. Які події відбулися в Україні під час перебудови? Сформулюйте висновок про їхні наслідки для країни.
***30. Див. підручник с.130. Виконайте завдання з формування мовленевої компетенції: Складіть розповідь про особливості формування багатопартійності в Україні..........
** 31. Див. підручник с.135. Виконайте завдання з формування інформаційної компетенції: 1. Складіть план......
**29. Які події відбулися в Україні під час перебудови? Сформулюйте висновок про їхні наслідки для країни.
***30. Див. підручник с.130. Виконайте завдання з формування мовленевої компетенції: Складіть розповідь про особливості формування багатопартійності в Україні..........
** 31. Див. підручник с.135. Виконайте завдання з формування інформаційної компетенції: 1. Складіть план......
Питання з 1* - 4-6 балів, з 2** - 7-9 балів, з 3*** - 10 -12 балів.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії
| |
3
|
Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну карту
| |
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій
| |
6
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації
| |
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
| |
9
|
Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує зміст історичної карти
| |
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії
| |
12
|
Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює її
|
Виконану роботу надсилаєте на електронну адресу oscar0403@ukr.net.
Роботи надіслати до 24 березня (включно)
М.С. Горбачов любив повторювати: "Ставьте перед собой реальные цели".
Доцільно скористатися порадою першого Президента СРСР під час вибору питань.☺
Немає коментарів:
Дописати коментар